Czy media i komunikacja społeczna to przyszłościowy kierunek?
Jeśli interesujesz się dziennikarstwem, możesz zdecydować się na studia na kierunku media i komunikacja społeczna. Jako absolwent będziesz mógł liczyć na wiele atrakcyjnych ofert pracy, które pozwolą Ci się spełnić zawodowo. Sprawdź, co musisz wiedzieć na temat tego kierunku!
Czego nauczysz się na kierunku media i komunikacja społeczna?
Program studiów obejmuje różne zagadnienia z zakresu szeroko pojętych mediów. Podczas zajęć dowiesz się, na czym polegają poszczególne metody badań medioznawczych, jak media wpływają na naszą kulturę i czym są dzisiejsze systemy medialne. Możesz także liczyć na poznanie podstaw z zakresu historii mediów, retoryki, etyki dziennikarskiej, public relations czy znaczenia psychologii w mediach. Program zajęć na tym kierunku jest bardzo zróżnicowany, a poruszane zagadnienia zainteresują przede wszystkim humanistów. Studia spełnią oczekiwania osób pasjonujących się szeroko pojętymi mediami. Są ciekawą alternatywą wobec studiów typowo dziennikarskich, otwierając drzwi do kariery na różnych stanowiskach.
Oferty pracy po mediach i komunikacji społecznej
Absolwenci tego kierunku mogą liczyć na wiele interesujących perspektyw zawodowych. Oferty pracy najczęściej są wystawiane przez agencje reklamowe lub domy mediowe. Warto podkreślić, że studia z zakresu komunikacji społecznej mogą także otworzyć drzwi do kariery w zagranicznym przedsiębiorstwie o profilu marketingowym. Poszczególne propozycja zatrudnienia dotyczą również współpracy z agencjami eventowymi czy agencjami public relations. Absolwenci mogą też znaleźć pracę w biurze rzecznika prasowego lub w sektorze administracji publicznej. Ponadto, wyższe wykształcenie z komunikacji społecznej otwiera drzwi do kariery w telewizji, serwisach internetowych i innych mediach. Warto też wspomnieć o możliwości znalezienie pracy w agencjach badań rynkowych.
Obecnie media i komunikacja społeczna to jeden z bardziej przyszłościowych kierunków. Nic dziwnego, że znajduje się on w ofercie wielu uczelni – zarówno państwowych, jak i prywatnych. Coraz więcej młodych ludzi decyduje się na podjęcie nauki, zdobywając tytuł magistra. Warto podkreślić, że wyższe wykształcenie jest podstawowym wymogiem w wielu firmach zajmujących się szeroko pojętymi mediami i public relations.